На указанный в форме e-mail придет запрос на подтверждение регистрации.
МБОУ Голицынская СОШ №1
Разработка открытого урока на тему
«Закрепление настоящего длительного времени. Активизация лексического материала на тему «Одежда».
Учитель английского языка: Муслимова Эльвира Фурмановна.
Голицыно 2013 г.
Цель урока:
Систематизировать знания учащихся по теме «Одежда» в рамках грамматической темы «Настоящее длительное время»
Задачи урока:
Общеобразовательные:
· Развивать навыки аудирования, диалогической и монологической речи, письма.
Практические:
· Автоматизировать употребление лексики по теме
· Повторить образование настоящего длительного времени.
· Непосредственное обучение грамотному построению предложений.
Развивающие:
· Развивать навыки самостоятельной,коллективной и индивидуальной работы.
· Развивать логическое мышление, воображение, память.
Воспитательные:
· Развитие познавательного интереса.
· Повышать интерес к изучению английского языка.
Оснащение урока:
· Интерактивная доска
· Магнитная доска
· Магниты
· Слайды с материалом по теме
· Компьютер
· Раздаточный печатный материал
· Аудиозапись с песней «Ten green bottles»
· Раздаточный материал по теме
Ход урока:
1.Организационный момент. Сообщение темы и цели урока. (3 мин.)
— Good morning!
— Good morning,teacher!
— How are you today?
— We are fine,thank you!And how are you today?
— I am fine,thank you!I am glad to see you!
— We are glad to see you too!
— Who is on duty today?What date is it today?And what day of week is it today?What is your homework for today?
(after pupils´answers)
Today we will revise the grammar rule-the formation of «The Present Continuous (Progressive) Tense» with examples and lexical material on the theme «Clothes»
2.Речевая разминка(4 мин.) (слова на слайде по теме «Одежда»)
3.Закрепление пройденного грамматического материала(12 мин.)(презентация по теме « Настоящее длительное время»)
So,look at the screen,please.There is a presentation of «The Present Continuous Tense» on it.
Is everything clear?Have you any questions?
4.Задание на аудирование(5 мин.)(звучат 5 куплетов аудиозаписи английской застольной песни «Ten green bottles»
— Now you will hear the English traditional song.But you must listen very attentively because after the song the question will be pronounced.
Ten Green Bottles (English Traditional)
Five green bottles are hanging on the wall (2)
If one green bottle should accidentally fall,
There’d be four green bottles hanging on the wall.
Four green bottles are hanging on the wall (2)
If one green bottle should accidentally fall,
There’d be three green bottles hanging on the wall.
Three green bottles are hanging on the wall (2)
If one green bottle should accidentally fall,
There’d be two green bottles hanging on the wall.
Two green bottles are hanging on the wall (2)
If one green bottle should accidentally fall,
There’d be one green bottle hanging on the wall.
One green bottle is hanging on the wall (2)
If one green bottle should accidentally fall,
There’d be no green bottles hanging on the wall.
— And the question is what is the difference between the first and the last couplets?
5.Видеовопросы на тему «The Present Continuous Tense»(5 мин.)(прилагаются 3 видеофайла)
— And now you should answer three video questions.Be attentive!
6.Задание на повторение лексического и грамматического материала по заданной теме.(8 мин.)(карточки прилагаются)
— As you already know how The Present Continuous Tense is formed and also know a lot of words concerning the theme «Сlothes», we will work with the blackboard.Your task is to put the words in the correct order.And then you should write out the first letters of each word.Finally,you must receive some clothes. Let's begin!
uncle |
Sam’s |
travelling |
is |
(Sam’s uncle is travelling)
greeting |
sister |
twin |
is |
Tom |
his |
eating |
is |
Tom |
(Tom is greeting his twin sister)
(Tom is eating)
7.Crossword(5 мин.)(слайд прилагается)
— Say me,please,do you like to solve crossword puzzles?As for me,I like it very much! Let's try!
8. Организационное завершение урока.Объявление оценок и домашнего задания(3 мин.)(карточки с домашним заданием прилагаются)
— Well done. Children, thank you very much for your answers. You have done many tasks. You know a lot about Present Continuous. I liked your answers. And now write down your task for the next lesson.
(раздаются карточки с домашним заданием)
You must open the brackets using The Present Continuous Tense.
My mother (to make) a salad. I (to sew) a dress. I (to do) my homework.A young man ( not to drive) a car. He (to wear) his new jacket. My sister (not to read) a book.My grandmother (to iron) grandfather’s trousers. |
Is it clear?
— That’s all for today.You are free. Goodbye.